Havaianas verspreidt met zijn iconische slippers het Braziliaanse levensgevoel over de hele wereld
Al sinds 1962 verspreidt Havaianas het Braziliaanse levensgevoel over de hele wereld met zijn slippers met de iconische rubberen zolen en de heldere, kleurrijke, zomerse designs.
Met meer dan 250 miljoen verkochte paren per jaar in meer dan 100 landen is Havaianas een synoniem voor moderne teenslippers en een absolute must-have voor gewone strandgangers tot en met trendsetters. Van de straten van Brazilië tot in de zalen van beroemde musea.
De eerste Havaianas zagen in 1962 in Brazilië het levenslicht en waren geïnspireerd op de Zori-sandaal: een traditionele Japanse sandaal met stoffen bandjes en geweven rijststrozolen. Havaianas heeft het rijststro vervangen door (deels recycled) rubber en het ontwerp destijds gemoderniseerd.
Nice to know…
Het rijstkorrelpatroon van de Havaianas-zolen, een van de vele designelementen die Havaianas zo uniek maakt is een knipoog naar het rijstro.
Twee jaar naar de lancering van de Havaianas droeg vrijwel elke Braziliaanse werknemer Havaianas. De reizende verkopers verkochten de slippers in heel Brazilië rechtstreeks vanuit een vintage Volkswagen Kombi-busje. Deze iconische bestelbusjes werden altijd en overal met enthousiasme begroet.
En weet je overigens waar de naam Havaianas vandaan komt? Het is Portugees voor ‘Hawaiianen’ en deze naam werd gekozen om de tropische vakantiebestemming met haar eindeloze zomervibes te eren.
Check www.havaianas-store.com/nl/ niet alleen voor de iconische slippers, maar ook voor sandalen, slides, espadrilles, sneakers, bikinis, t-shirts, shorts, pantalons, jurken, rug- & reistassen en zelfs trainingspakken. Havaianas is social op Instagram, Facebook en YouTube.